Allt när det gäller stål och metaller
Frågor och svar
Bli kund / ansök om webbkonto
Hur skapar jag ett webbkonto hos Mjölby Handelsstål?
Vanliga frågor om leverans
Jag har frågor om min leverans från Mjölby Handelsstål. Var vänder jag mig då?
Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
När får jag de varor jag beställer från Mjölby Handelsstål?
Det varierar beroende på leveransort, generellt har vi stopptid kl 11.00. Kontakta oss om du har frågor gällande våra leveranser.
Jag har inte fått min order, vad gör jag?
Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
Jag vill reklamera en produkt jag köpt från Mjölby Handelsstål, hur gör jag?
Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig. Det underlättar om du skickar med en bild via mail om det är en skada.
Kan jag hämta mitt material själv på ert lager?
Du är välkommen att hämta ditt material på vårt lokala lager i Mjölby. Har vi beställt hem ett material till dig så kontaktar vi dig när ditt material finns att hämta upp. Vårt lager är öppet måndag-torsdag: 07:00-16:00 samt fredag: 07:00-13:00
Vanliga frågor om produkter
Jag har frågor om en produkt, vem kontaktar jag?
Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
Hur tar jag reda på vilka produkter som finns lagerfört lokalt på ert lager i Mjölby?
Vanliga frågor om Mjölby Handelsståls kundportal
Vilka webbläsare fungerar bäst i kundportalen?
Vi stödjer inte längre webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webb-teknik. Därför rekommenderar vi att istället använda sig av någon av följande webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari.
Jag vill handla i kundportalen, hur gör jag?
Hur loggar jag in i kundportalen?
Klicka på "Logga in" högst upp till höger på sidan. Ange din e-postadress och ditt lösenord. Om du saknar inloggningsuppgifter klickar du på "Ansök om kundkonto" i huvudmenyn för att skapa ett nytt konto.
Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?
Klicka på "Logga in" högst upp till höger på sidan. Klicka därefter på länken "Jag har glömt mitt lösenord" och följ instruktionerna. Därefter skickas nya inloggningsuppgifter till den e-post adress du valde när du registrerade dig.
Kan jag lägga till ny en godsmottagare?
Mjölby Handelsstål skapar godsmottagare som du sedan kan välja innan du skickar in din order. Vill du skapa en ny godsmottagare, kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
Kan jag ändra i eller lägga till något till en befintlig order om jag kommer på något i efterhand?
Har du fått en orderbekräftelse kan du inte göra ändringar på egen hand. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
Kan jag lägga till specifika önskemål till min order eller orderrad?
Ja, du kan lägga till specifika transport- och märkningskrav, t.ex. krav på kranbil.
Hur kan jag avbeställa en bekräftad order?
Annulleringar kan endast göras enligt gällande försäljningsvillkor. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
Vilka dokument finns tillgängliga online via kundportalen?
Via Mina ordrar kan du söka och hämta ordererkännande, följesedel, faktura och certifikat. Via Mina offerter kan du ladda hem offerter.
Hur kan jag radera min personliga information?
Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig att ta bort dina uppgifter i vårt affärssystem och i vår kundportal.
Hur använder jag snabborder-funktionen?
Om du redan på förväg vet vilka artikelnummer du ska beställa kan du använda Snabborder-funktionen. Den använder du genom att logga in i portalen och klicka på Snabborder längst upp på sidan.
Inne i snabborder skriver du in önskat artikelnummer och klickar på ”Sök efter produkt”. Om artikelnumret är korrekt, dyker produkten upp och du kan enkelt lägga till den i din varukorg. Ett perfekt sätt att arbeta på när man ska beställa ett flertal produkter från en redan förutbestämd lista.
Hur hittar jag mina företagsspecifika priser?
I inloggat läge kan du se dina företagsspecifika priser efter att du fyllt i önskad kvantitet. Kostnad för emballage och frakt tillkommer.
Jag hittar inte produkten jag letar efter, vad kan jag göra?
Hur får jag materialcertifikat för mina order?
Du anger på varje orderrad om certifikat önskas. Certifikatet kan du sedan hämta i sidan för Mina certifikat.
Kan jag köpa certifikat i efterhand?
Vanliga frågor om fakturor och ekonomi
Var kan jag se min senaste faktura?
När du loggar in på Mina sidor finner du Mina ordrar i menyn. Där kan du söka på, ordernummer, mitt ordernummer och datum. På varje order kan du välja att ladda hem faktura genom att klicka på dokument. Har du som befintlig kund inget login till vår kundportal, kan du ansöka om det alternativt kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
Jag behöver en fakturakopia, hur gör jag?
Om du är inloggad, kan du söka på fakturor under Mina ordrar. Om du inte är inloggad kan du automatiskt ansöka om det här. Skriv in ditt fakturanummer så skickar vi automatiskt fakturakopia till fakturamottagarens e-postadress.
Vart vänder jag mig med kreditfrågor?
Kontakta vår kreditavdelning via kreditavdelning@handelsstalsgruppen.se.
Vart vänder jag mig med fakturafrågor?
Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
Var vänder jag mig vid garantiärenden?
Kontakta oss via mail eller telefon. Det underlättar om du skickar med en bild via mail om det är en skada.
Jag har en kreditnota som jag vill få utbetald och har ingen faktura att kvitta den mot, hur gör jag?
Kontakta vår kundreskontra via kreditavdelning@handelsstalsgruppen.se och ange kundnr, kreditnotanr samt vilket BG/kontonr du vill ha den utbetalad till.
Kan man få elektroniska fakturor från Mjölby Handelsstål?
Ja, vi hanterar olika format för elektronisk fakturering. Du har även möjlighet att få dina fakturor via e-post. Genom att beställa fakturorna direkt till din e-post kan du enkelt spara dina fakturor i PDF-format där du vet var de finns. Du sparar samtidigt på miljön genom att använda mindre papper och färre posttransporter. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.
Kan jag som privatperson handla hos Mjölby Handelsstål?
Endast företag kan handla hos Mjölby Handelsstål.
Kontakta oss idag
Vi på Mjölby Handelsstål erbjuder hög service och rådgivning vid val av material och logistiklösningar. Vad kan vi göra för dig?
Kontakta oss!